Het Zorgpeloton is het werkgeversmerk van Woonzorggroep GVO.
We hebben ervoor gekozen om in onze employer branding de metafoor van de wielerwereld te gebruiken omwille van de opvallende parallellen tussen het functioneren in een wielerploeg en in het woonzorgcentrum.
In een wielerploeg staan alle teamleden in dienst van hun kopmannen en -vrouwen. Er zijn ploegleiders, verzorgers, kinesisten, technici, koks en keukenmedewerkers nodig om de renners te laten presteren en winnen.
Op dezelfde manier werken de medewerkers in het woonzorgcentrum in zorg, onderhoud, keuken, technische ploeg, administratie,... samen ten dienste van de bewoners. Ook wij verenigen onze krachten om hen de beste zorgen te geven en hen te laten schitteren. Ook wij maken naast het harde werken plezier met de ploegmaten en leggen af en toe even de riem af om ons te amuseren.
Omdat de parallel met de wielerwereld zo opvallend is, hebben wij “Het Zorgpeloton” opgericht. Met die naam willen we ons als één ploeg van alle GVO-medewerkers aan de buitenwereld tonen. Door die gelijkenis met het wielrennen kunnen we op een leuke en begrijpelijke manier onze sterke samenwerking kenbaar maken en nieuwe krachten voor ons team aantrekken.
De Ronde van GVO is één van de eerste realisaties van Het Zorgpeloton. Naar aanleiding van de fietshappening zetten onze tien woonzorgcentra die dag hun deuren open en zal er in en rond de voorziening heel wat te beleven zijn.
Binnenkort vind je op deze site meer info over de activiteiten per huis.
Interesse om Het Zorgpeloton te versterken?
Neem een kijkje op onze jobsite en wie weet vind je wel een vacature op jouw lijf geschreven!
Spontaan solliciteren kan ook altijd.